ייעוץ כלכלי אישי למשפחות

חזרה לבית הספר 2022

חזרה לבית הספר

עם ישראל חוזר לבית הספר

זה נשמע פתטי אבל כמעט בכל משפחה עם ילידים שילכו לבית הספר ב-1 לספטמבר מתחיל לחץ בבית, הורים חוששים למצוא את עצמם רצים ברגע האחרון להשיג פריט כזה או אחר בחנויות עם התורים ארוכים, ילידים מנסים לעשות סדר וחיפושים בחדר שלהם כדי למצוא רשימת הספרים שקיבלו בסוף השנת הלימודים הקודמת, בודקים מה יש להם מהציוד ומה המצבו.

הורים פותחים ארנקים ובודקים מה נשאר לאחר הוצאות החופש הגדול, איך אפשר לקצץ בגל הוצאות המתקרב?  איך לשפר את התנהלות הכלכלית של ההורים. האם לשתף את הילדים בהתלבטויות,  האם להסביר להם מהי החשיבות של תקציב המיועד להכנת התיקים שלהם?

הכל זה הופך את ההכנות לבית הספר לעסק מורכב ומאוד כדאי ומומלץ לעשות את זה יחיד עם הילידים.

  • צריך לבדוק מה חסר בחדרו של הילד, למה הוא זקוק ומה יעזור לו בלימודים בבית. האם מקום להכנות שיעורי בית נוח ומתאים לצרכים שלו. אם כן, חסכתם כסף לקנייה של השולחן או ספריה או גוף תאורה.
  • בודקים האם ילד זקוק לילקוט חדש. אם כן, כדאי לחשוב על האפשרות לרכוש ילקוט שאינו מהקולקציה החדשה של המותגים, ולרוב הוא יהיה זול יותר. יחד עם זאת, למרות הניסיון לצמצם עלויות, כדאי לזכור שלפעמים זול עולה ביוקר – לעיתים ילקוט מעט יקר יותר אבל חזק ואיכותי יוכל לשמש את הילד למשך כמה שנות לימוד, כך תחסכו כסף בקניות הילקוט בשנים הבאות. אם במשפחה יש ילדים בגילאים שונים כדאי לבדוק האם ילקוט של יליד הגדול מתאים ליליד הקטן. גם כדאי לבדוק האם ילקוט משנה הקודמת תקין ומתאים לשנה הבאה.
  • ברשתות החברתיות לבדוק קבוצות רכישה של ההורים לקראת שנת הלימודים החדשה, להצטרף אליהם ולהוזיל את ההוצאות בעשרות אחוזים וליהנות מההנחות.
  • קניות באינטרנט. עוד אפשרות לקניות זולות באתרי אינטרנט כמו עלי אקספרס, אי ביי. שם ניתן למצוא ולהזמין כמעט הכל הציוד לתלמידים במחירים הרבה פחות מהמחירים בארץ.
  • רשימות קניות. כאשר אתם מתכננים לרכוש את כל מהילד צריך, כדי לקחת קודם רשימת הספרים והציוד שקיבלתם מהבית הספר. יחד עם ילד לבדוק מידת הנחיצות של כל פריט. יש לדרג את כל הפריטים לפי חשיבות ללימודים. כמו כן, יש לבדוק את מה נשאר אצל ילד משנה הקודמת ולערוך את הרשימת הקניות מעודכנת  והכי מתאימה לצרכיו של הילד. כדאי לשקול קנית הספרים משומשים, כך אפשר לחסוך הרבה כסף, מפני שספרים חדשים בדרך כלל יקרים בהרבה.
  • תיזהרו מפרסומים אגרסיביים ופיתוים של המבצעים. תמיד תעשו השוואת מחירים, כדאי ואף רצוי להיצמד לרשימה שהכנתם בבית יחד עם הילד. כך סל הקניות שלכם יהיה פחות יקר.
  • קניות בעונת שיאכדאי לקחת בחשבון שציוד לבית הספר יותר יקר בחודשי קיץ ויותר זול לקראת הסוף שנת הלימודים.
  • הדבר הכי חשוב שצריך לזכור – בעוד שנה אתם שוב תעמדו מול המבצע המורכב והיקר – ילדים הולכים לבית הספר.

תתכוננו לזה כבר מעכשיו! איך לעשות את זה?

טיפ אחרון – כל חודש יש לחסוך סכום מסוים כך שבחודש יולי יהיה לכם מספיק כסף כדי להכין ילדיכם לבית הספר ללא מאמץ כלכלי, בלי לפגוע בתקציב משפחתי.

כתבות נוספות באותו נושא

מינוס בבנק

מה גורם למינוס בחשבון הבנק?

הגורמים לחריגה ממסגרת האשראי יש מספר סיבות אפשריות לכך שאדם ימצא את עצמו במצב של חוב שלילי (מינוס) בחשבון הבנק שלו. אחת הסיבות הנפוצות היא

תוכן עניינים

אנחנו הכתובת בשבילך

יעוץ ואימון לזוגות צעירים

אימון פיננסי למשפחה​

יעוץ בדילמות פיננסיות

משכנתא

ייעוץ משכנתא בדיוק בשביל

מחפשים פתרונות פיננסים למשפחה שלכם ? אנחנו הכתובת

אתם לא מרוצים מהמצב הכלכלי של המשפחה? לא סוגרים את החודש? המינוס בבנק חונק?

דילוג לתוכן